X
تبلیغات
تربیت بدنی
Logo RSS
وبلاگ دانشجویان تربیت بدنی

تربیت بدنی

ورزش می تواند بطور موثری خطر بسیاری از بیماریهای مزمن را کاهش دهد و سلامت شما را بهبود ببخشد . اما از نظر عموم مردم ، انجام فعالیتهای جسمانی و یا تداوم آن ، کار دشواری است . چگونه میتوانید ورزش را بعنوان بخشی از برنامه زندگیتان درآورید ؟
دسته بندي : فیزیولوژی ورزشی


نويسنده: نگين السادات مدني

خستگی، بی حالی و خواب آلودگی از علایم کمبودهای تغذیه ای در کودکان ورزشکار هستند. مرحله پیش از بلوغ و دوران بلوغ، یکی از بحرانی ترین دوره های رشد انسان محسوب می شود و برای دست یابی به حداکثر راندمان رشد و نمو، انجام فعالیت های ورزشی توأم با رعایت یک برنامه غذایی متعادل و مناسب به طور قوی توصیه می شود.


دسته بندي : فیزیولوژی ورزشی


نويسنده: نگين السادات مدني
در پاسخ به ورزش هوازی و مقاومتی مقادیر هورمون رشد واپی نفرین در بدن افزایش می یابد. این هورمون ها به حرکت درآمدن چربی از جایگاه ذخیره ای آن ها را تحریک کرده و انزیم لیپاز را که تری گلیسرید ها را به اسید های چرب آزاد تجزیه می کند،فعال می کند. اسید های جرب آزاد سپس متابولیزه شده و به عنوان یک منبع مهم انرژی به ویژه هنگام فعالیت ورزشی هوازی انجام وظیفه می کند.
دسته بندي : فیزیولوژی ورزشی


نويسنده: نگين السادات مدني

در حال حاضر شما تعادل خوبی دارید و مراقب هستید تا از زمین خوردن و شکستن استخوان هایتان جلوگیری کنید ولی باافزایش سن ، شما باید بتوانید از خودتان بطور مستقل نگهداری کنید. ورزش های تعادلی به حفظ تعادل و ایستادگی روی پاها کمک می کند. این ورزشها ویژه افرادی است که مشکلات تعادلی دارند یا دارای شرایط خاص ارتوپدیک هستند. اگر دارای شرایط خاص نمی باشید و تمایل دارید این ورزشها را انجام دهید قبل از شروع ورزشهای تعادلی حتما با پزشک خود مشورت کنید. سعی کنید ورزشهای تعادلی را روزی یک بار و در بیشتر روز های هفته انجام دهید.


دسته بندي : سلامت و تندرستی


نويسنده: نگين السادات مدني

شکستگی‌ سر استخوان‌ ران‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ شکستگی‌ کامل‌ یا ناقص‌ در سر استخوان‌ ران‌، که‌ با استخوان‌ لگن‌ مفصل‌ می‌شود. شکستگی‌ در اثر صدمات‌ قابل‌ توجه‌ در هر دوجنس‌ و در تمام‌ سنین‌ دیده‌ می‌شود. اما شکستگی‌های‌ خود به‌ خودی‌ یا شکستگی‌ ناشی‌ از صدمات‌ خفیف‌ تنها در افراد مسن‌تر دیده‌ می‌شوند. حدود ۵۰% از شکستگی‌ها در افراد بالای‌ 80 سال‌ رخ‌ می‌دهد.


دسته بندي : آسیب‌شناسی و حرکت اصلاحی


نويسنده: نگين السادات مدني

سالهاست که اثرات مفید ورزش روی سلامت پوست به اثبات رسیده است . ورزش نه تنها باعث شادابی پوست درافراد جوان می شود بلکه اثرات مفید شگفت آوری هم روی پوست افراد میانسال و سالمند دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم .


دسته بندي : سلامت و تندرستی


نويسنده: نگين السادات مدني
 

عضلاتی که در پشت ران قرار دارند در اصطلاح همسترینگ خوانده می‌شوند و تعداد آنها ۳ تا است که به خم شدن زانو کمک می‌کند. قوی بودن عضلات همسترینگ برای افرادی که به ورزش‌های استقامتی همچون دوومیدانی می‌پردازند مهم است. گاهی اوقات این عضلات به دنبال ورزش‌‌هایی مانند دوومیدانی یا پرش دچار کشیدگی می‌شوند و به همین دلیل هنگام راه رفتن و خم و راست کردن زانو این ناحیه دردناک می‌شود. .

دسته بندي : آسیب‌شناسی و حرکت اصلاحی


نويسنده: نگين السادات مدني
جمعه 3 خرداد1392
بسیارى از افراد در سراسر جهان از افسردگى ناتوان کننده اى رنج مى برند. به گزارش هلث دى تحقیقات نشان مى دهد ورزش، بویژه اگر بصورت گروهى انجام شود لااقل به اندازه داروهاى استاندارد براى کاهش علائم در بیماران دچار افسردگى نقش دارد. همچنین مطالعات دیگرى نشان مى دهند ورزش در ورزشگاه و یا دوى سریع روزانه مى تواند به اندازه فعالیت هاى گروهى در دور کردن افسردگى موثر باشد و اینکه مدت ورزش خیلى اهمیت ندارد. مهم ورزش کردن یا نکردن است...
دسته بندي : سلامت و تندرستی


نويسنده: نگين السادات مدني
جمعه 3 خرداد1392

در تلاش برای تعریف روانشناسی سلامت، ابتدا باید سعی شود که سلامت به مثابه یک مفهوم تعریف شود. مشهورترین تعریف سلامت در نظامنامه سازمان بهداشت جهانی (world heal the organization) به شرح زیر صورت گرفته است: 


دسته بندي : سلامت و تندرستی


نويسنده: نگين السادات مدني


دسته بندي : معرفی دانشگاه های تربیت بدنی


نويسنده: نگين السادات مدني
آخرين مطالب
چاپ این صفحه

پیج رنک